Subject: FW: Infoks ATS valehäirete vähendamiseks
From: Marek Kärsin <[email-masked]>
To: "Heli Lepp" <[email-masked]>
Date: Wed, 26 Feb 2025 10:30:17 +0200

Tere

Kas oleks võimalik  Kultuuritehased OÜ (Kastani 42, Tartu linn) taotlus 
registreerida ja saata mulle tööülesandeks.

Tegemist on nn taotlusega, milles soovitakse loobuda automaatse 
tulekahjusignalisatsioonisüsteemi tulekahjuteadete edastusest 
Häirekeskusesse.

Lugupidamisega

Marek Kärsin

From: Veiko Järvis <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, February 21, 2025 10:04 AM
To: PÄA Lõuna <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Infoks ATS valehäirete vähendamiseks

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Võtsime vastu otsuse,et loobume tulekahjuteadete edastamise teenusest,et 
vältida ekslikke valehäireid ja tühje väljasõite päästemeeskonna poolt.

Oleme juba varasemalt sõlminud G4S-iga teenuslepingu ,et iga häire korral 
sõidab välja nende ekipaaž ,kes kontrollib saadud häiret ja vajadusel kutsub 
päästemeeskonna välja.

Kuna majas on suuremalt jaolt püsirentnikud siis nendele on tehtud koolitusi 
ja on kursis  tulekahju korral tegutsemise plaaniga ning oleme teinud 
evakuatsiooniõppuseid Tartu Tuli OÜ juhendamisel ja pärast analüüsinud 
õppuse päeva.

Juhul kui tulevad  uued töötajad siis oleme kokku leppinud  iga vastutava 
rentnikuga ,et nende kohustus on  tutvustada uutele inimestele 
evak.väljaspääse , tuleksututite asukohti jne.

Usun,et oleme piisavalt taganud kõik selleks, kui peaks midagi juhtuma.

Lugupidamisega,

Veiko Järvis

--

Veiko Järvis

Haldusjuht

Kultuuritehased OÜ

Tel.53476050

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Kontakt Keit Tõldsepp (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >)

Tere

Lõuna päästekeskus soovib vähendada päästemeeskondade väljakutseid, mille on 
põhjustanud automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi tulekahjualarmid, 
mis on edastatud Häirekeskusesse. Sagedased on juhused, kus päästemeeskond 
reageerib ehitise tulekahjualarmile, mis üldjuhul osutub ekslikuks. 
Valehäired vähendavad automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi 
usaldusväärsust ja on tekitanud Päästeametile põhjendamatut kulu 
päästemeeskonna väljasõitudega. Lisaks võib pikeneda päästjate kohale 
jõudmise aeg mõnele sündmusele, kus päästemeeskonnal on vajalik reageerida 
reaalsele õnnetusele.

Lõuna päästekeskus on kaardistanud probleeme ja võimalikke lahendusi, kuidas 
olukorda paremaks muuta.

Siseministri 07.01.2013 määrusest nr 1 „Nõuded 
tulekahjusignalisatsioonisüsteemile ja ehitistele, kust tuleb automaatse 
tulekahjusignalisatsioonisüsteemi tulekahjuteade edastada Häirekeskusesse 
ning tulekahjuteate edastamise ja sellest loobumise kord“ lisa 2 kajastab 
loetelu ehitistest, kus tuleb automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi 
teated edastada Häirekeskusesse.

Sellest loetelust lähtuvalt ei ole Teie asutuse ehitisel kohustust edastada 
tulekahjuteateid Häirekeskusesse.

Lõuna pääsekeskuse andmetel on Kastani 42, Tartu linn maksimaalne inimeste 
arv kogunemishoones  alla 500 inimese.

Palun kaaluge võimalust loobuda tulekahjuteadete edastamise teenusest. 
Teenusest loobumiseks teavitage sellest Lõuna päästekeskust 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Keit Tõldsepp

Ohutusjärelevalve büroo

inspektor

mob: +372 5380 9938

tel: +372 733 7317

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET

Jaama 207 | 50705 Tartu

 <https://www.rescue.ee> rescue.ee

 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

 <https://www.rescue.ee/et/strateegia>

-- 

Veiko Järvis

Haldusjuht

Kultuuritehased OÜ

Tel.53476050

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>